Monday 21 October 2013

mencari jejak cinta

pada Mu aku bersujut. . .
pada Mu aku meminta. .
saat kaki ku melangkah longlai. . mencari jejak yang belum aku temukan. .
ku panjatkan doa pada Mu. .
agar nanti dia yang kau pilih untuk membawa ku ke Syurga Mu. 


benar. . .

kami leka Ya Allah. . .
kami alpha dengan tanggungjawap kami. . .
banyak menghabiskan masa dengan perkara yang sia-sia. .
aku bukan lah yang sempurna untuk dia. . .
dan dia bukan lah yang sempurna untuk ku. . .
aku yakin. . .
banyak kekurangan antara kami. . .
aku yakin. . 
tapi. . .
aku percaya. . .
dengan hidayah dan kasih Mu. . .
dapat memberi kami petunjuk untuk bersama di jalan Mu. . 


aku tahu. . dia hanya lelaki biasa. . .
dan aku juga hanyalah wanita biasa. . .
tapi. . jika bersama kami akan bahagia. . .
satukanlah hati kami Ya Allah. .
dalam mencari jejak cinta. .
temukan lah kami. . .
dan. .
ikhlaskan lah hati kami untuk menerima kelebihan dan kekurangan. .
yang ada dalam diri kami. . .


segalanya kami serahkan pada mu Ya Allah. . .


jika. . .
bukan dia untuk ku. . .
jika. . .
kami akan berpisah. . .
biarkan lah kesakitan itu hanya aku yang merasakannya. . .
kerana aku tidak mampu
untuk membiarkan hati yang dulu pernah menjadi milik ku. .
sakit dalam pertengahan jalan 
cerita cinta kami.. . .


catatan
dashi Amsyar <3

No comments:

Post a Comment